streda 30. januára 2013

Značky a Ambush Marketing


V tejto zimnej januárovej nepohode som si spomenula na leto, a v hlave sa mi vynorilo spojenie olympiáda - značky - platená reklama - a - Ambush Marketing.

Ambush Marketing je reakciou na draho platené reklamné posolstvá, ktoré sa spájajú s vysoko sledovanými podujatiami, najmä športovými. Silné značky si zaplatia exkluzivitu a snažia sa dosiahnuť, aby sa iné (konkurenčné) značky nesmeli spájať s daným eventom. Žiadne reklamy, obrazové ani slovné posolstvá v komunikácii nie sú dovolené. Sú iba pre vyvolené značky, ktoré majú dosť peňazí (a sú ochotné zaplatiť).

Rovnako tomu bolo aj na posledných OH v Londýne. Pravidlá sa sprísnili tak, že "Značková polícia" zakročila proti každému pokusu spropagovať napríklad značku lokálneho výrobcu na tričku atléta. Prelepili, zmazali, zlikvidovali.
Čo na tom, že táto značka sponzoruje a podporuje športovca počas prípravy na olympiádu?
To sa neráta.

Napriek tomu, niektoré menšie i veľké značky použili šikovný Ambush Marketing, a spropagovali svoju značku tak, že nepoužili "zákázané" a oficiálnymi sponzormi okupované olympijské symboly a komunikačné spojenia.
Ako to urobili?

Pozrite si tie najvydarenejšie:

- video kampaň pre značku Nike"Find Your Greatness", kde uvidíte veľa Londýnov a veľa športových podujatí (ale ani jedno nie je v Británii)


 
http://www.youtube.com/watch?v=_hEzW1WRFTg




-billboardovú kampaň firmy Oddbins s názvom "Aké hry?"





















 - a ešte jednu billboardovú kampaň írskej firmy Paddy Power