Marketingový plán pre patent sa odlišuje od marketingového plánu pre tradičné komerčné produkty v troch základných oblastiach:
-plán musí byť flexibilný a neustále upravovaný na základe meniacej sa situácie na trhu
-výška plánovaných marketingových investícií by mala byť nastavená primerane k očakávaným príjmom z licencií, plán teda musí obsahovať časť zameranú na analýzu ROI (Return of Investment)
- plán by mal byť aplikovaný metódou kontrolných dní, pri ktorej sa tím osôb zainteresovaných v procese komercializácie pravidelne stretáva aspoň raz za 2-3 mesiace. Na stretnutiach sa vyhodnocuje postup a upravuje sa stratégia ďalšieho postupu
Marketingový plán pre patent musí zodpovedať tri základné otázky:
1. Kto sú potenciálni licenční partneri?
2. Aká je USP (Unique Selling Proposition) daného patentu?
Prečo by sa mali potenciálni partneri zaujímať o licenciu?
3. Akými prostriedkami marketingovej komunikácie vieme s potenciálnymi partnermi efektívne komunikovať (vzhľadom na ROI)?
Patent Marketing Plan je vlastne špeciálny typ Business Plánu, ktorý umožňuje majiteľovi vynálezu alebo držiteľovi licencie sprehľadniť a systematizovať proces komercializácie vynálezu.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára